środa, 26 listopada 2014

Listopadowe SAL


          SAL - Sew Along - w naszym przypadku wspólne szycie i wspólne ew. dzierganie na dany temat - to taka akcji zorganizowana w grupie CZĘSTOCHOWA SZYJE, w której wzięłam udział. Postanowiłam uszyć podkładki na świąteczne śniadanka w gronie najbliższej rodzinki, czyli nas - domowników.
         
Świąteczne podkładki



Jak uszyć podkładki na Boże Narodzenie


Potrzebne materiały:

  • dwa rodzaje materiału: wierzchni - u mnie czarny w białe groszki oraz na spód podkładki - czerwony
  • otulina - wypełnienie podkładki
  • czerwona wstążka
  • czerwony i biały kordonek
  • nici do szycia
  • igły, szpilki, nożyczki, tamborek.
Materiały na  świąteczne podkładki



 1. Wycięłam po 4 prostokąty 22 x 32 cm z groszków i otuliny. Docelowo podkładki mają mieć 20 x 30 cm.



2.  Podobnie 4 prostokąty z czerwonego materiału, z którego będzie spód i lamówka, więc tu dodałam po 3 cm. na tą lamówkę, do docelowych wymiarów i zaprasowałam po 1,5 cm. Te prostokąty mają 23 x 33 cm.



3. Kolejnym etapem było wyhaftowanie naszych imion. Najpierw jednak narysowałam sobie linie do przepikowania wierzchu z otuliną, żeby mi szycie nie przechodziło przez literki i napisałam imiona.

 


4. Następnie czerwonym kordonkiem wyhaftowałam nasze 4 podkładki.



5. Teraz spięłam szpilkami groszki z otuliną i pikowałam poziome pasy.





6. Po pikowaniu docięłam do moich docelowych wymiarów, umieściłam na czerwonym spodzie,               zafastrygowałam już "na gotowo" i zszyłam wszystkie warstwy razem.



7. Ostatnim etapem było "nadanie" świątecznego uroku, co moim przypadku uczyniła czerwona kokardka z wykonaną przeze mnie, na szydełku śnieżynką.










Dziękuję za odwiedziny, może komuś się przyda. Konstruktywne komentarze zawsze mile widziane. Pozdrawiam :).


2 komentarze:

  1. Bardzo fajne DIY :)

    Pozdrawiam
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń